Dialogue Top
An enigmatic wanderer who descends into Hallownest carrying only a broken nail to fend off foes.
-Oficjalna instrukcja, Hollow Knight
Dialogue Bottom

The Knight – protagonista i grywalna postać w grze Hollow Knight. Jest to odrzucony Vessel, który powrócił do upadłego królestwa Hallownest aby zatrzymać Infekcję.

Charakterystyka Edytuj

The Knight Idle

The Knight jest niemy – nie posiada głosu i nie może wyrażać emocji. Jest on bezpłciową istotą zrodzoną z Void.

Knight posiada białą głowę z niewielkimi rogami i czarnymi otworami na oczy. Nosi szarą, lekko poszarpany płaszcz zakrywający jego ramiona. Na plecach nosi swój stary, popękany Nail, który z czasem może być naprawiany i ulepszany.

The Knight Front

Początkowo jedynymi umiejętnościami bohatera jest walka Nailem czy też regenerowanie straconych punktów zdrowia za pomocą Soul, pozyskiwanego z innych istot. Z biegiem czasu protagonista zdobywa nowe umiejętności, a jego broń zyskuje na jakości.

Zdrowie

HP mask
Zdrowie postaci jest reprezentowane przez Maski w lewym górnym rogu ekranu. Początkowo Knight posiada ich 5, ale w trakcie gry może zbierać Mask Shard. Zebranie czterech odłamków formuje jedną dodatkową maskę. Postać może posiadać ich maksymalnie 9. Za otrzymywanie obrażeń Knight traci jedną maskę, ale niektórzy przeciwnicy są w stanie odebrać mu dwie, cztery, a nawet więcej. Maski mogą być zregenerowane przez uleczenie się lub siadanie na ławce.
Lifeblood mask
Maski Lifeblood można pozyskać zabijając Lifeseed, lub poprzez niektóre Charmy. Są to jednorazowe maski, których niie można uleczyć. Znikają po tym jak gracz usiądzie na ławce, chyba że pochodzą od Charmów.

Shade

Map Pin Shade
Gdy Knight straci wszystkie maski, jego powłoka rozpadnie się, uwalniając Shade. Ekran staje się następnie czarny, a Knight budzi się na najbliższej ławce, a główne naczynie na Soul jest pęknięte, pozwalając zgromadzić maksymalnie jedynie dwie trzecie Soula. Postać nie posiada także swoich Geo. Aby je odzyskać i naprawić naczynie na Soul, Knight musi udać się do miejsca w którym zginął i pokonać Shade, który wróci z powrotem do niego.

Soul

Soul Meter
Soul jest reprezentowana przez okrągłe naczynie z oczami na lewo od paska zdrowia. Jest to energia Knighta służąca do rzucania zaklęć, a także leczenia się. Pozyskiwana jest głównie przez uderzanie przeciwników, choć istnieją również inne sposoby na jego zdobycie, poprzez różne narzędzia lub miejsca. Knight może zwiększyć maksymalną pojemność naczynia zbierając Vessel Fragment. Po zebraniu trzech odłamków uformuje się jedno dodatkowe naczynie, a gracz będzie mógł ich posiadać maksymalnie 3.

Nail

Nail 1 Old Nail
Nail to główna broń Knighta, służąca mu jako miecz. Może nim uderzać w dowolnym kierunku. Służy głównie do zabijania przeciwników, ale może być także zastosowany w przemieszczaniu się. Skacząc i uderzając Nailem pod siebie postać może odbijać się od przeszkód takich jak kolce. Nail może być ulepszony u Nailsmitha, aby zadawał więcej obrażeń, a Nailmasters mogą nauczyć Knighta Nail Arts, specjalnych ataków związanych z Nailem.

Charmy

Charms prompt
Specjalne przedmioty, które można znaleźć lub kupić w całym Hallownest. Charmy mogą być założone podczas siedzenia na ławce. Nadają Knightowi wiele nowych umiejętności, które mogą okazać się przydatne. Postać może nosić określoną ilość Charmów, a przekroczenie ich limitu wiąże się z otrzymywaniem większych obrażeń. Niektóre Charmy łącza swoje efekty.

Zaklęcia

Vengeful Spirit
Zaklęcia otrzymywane od szamanów. Są to pojedyncze ataki zadające duże obrażenia, które wykorzystują Soul. Każde zaklęcie może być ulepszone do silniejszej wersji, poprzez znajdywanie sekretnych pomieszczeń w poszczególnych zakątkach Hallownest.

Umiejętności

Icon HK Mantis Claw
Narzędzia i umiejętności, które można znaleźć w Hallownest. Pozwalają Knightowi na bardziej efektywne podróżowanie po terenie, a także mogą okazać się przydatne w walce, przy unikaniu ataków wroga.

Historia Edytuj

Knight był jednym z wielu odrzuconych Vesseli - dzieci Pale Kinga i White Lady, zrodzonych w Abyss z udziałem Void zawartego w ich skorupach. W trakcie czystki Vesseli, Knightowi udało się wspiąć w górę Abyssu i dostrzec jak jeden z jego pobratymców, Hollow Knight, odchodzi razem z królem. Po tym wyjście z Abyssu zostało zamknięte, a Knight spadł na dno. Niedługo potem udało mu się wydostać wraz z innymi Vesselami, mimo tego że wyjście zostało przypieczętowane. Udał się następnie poza Hallownest. Tam stracił swoje wspomnienia, ale zdołał się wyciszyć.

Ostatecznie Knight powrócił do Hallownest, wezwany przez Hollow Knighta lub Radiance. Pierwszą lokacją do jakiej przybył była wioska Dirtmouth. W trakcie licznych przygód w Hallownest Knight spotkał wiele postaci, w tym swoją siostrę Hornet, oraz rywalizującego z nim Zote'a. W Resting Grounds Knight spotkał Dreamerów, którzy próbowali go uwięzić i przerwać jego podróż. Został jednak uwolniony i pozyskał Dream Nail, dzięki któremu mógł pokonać Dreamerów i złamać pieczęcie strzegące Temple of the Black Egg. Knight może także dwukrotnie walczyć z Hornet, uzyskać King's Brand i Shade Cloak, aby zdobyć Kingsoul. Następnie może udać do Abyssu, aby przekuć Kingsoul w Void Heart i odzyskać utracone wspomnienia, a także zdobyć kontrolę nad Void.

W zależności od wyboru gracza los Knighta może być różny, jednak wszystkie zakończenia sprowadzająca się do walki z Hollow Knightem i/lub Radiance. W przypadku gdy Knight nie posiada Void Heart i pokona Hollow Knighta, przejmie Radiance na siebie, zajmując miejsce swojego rodzeństwa w Black Egg.

W przypadku gdy Knight posiada Void Heart i stoczy walkę z Hollow Knightem, Hornet przybędzie na pomoc, przytrzymując rycerza. Jeśli jednak mimo tego Knight zdecyduje się dokończyć walkę z Hollow Knightem, zakończy się to podobnie jak w przypadku gdyby walczył samotnie. Jednakże po przejęciu na siebie Radiance, Black Egg zostanie przypieczętowane przez Hornet, która stanie się nowym Dreamerem.

Jeśli Knight użyje Dream Naila podczas gdy Hollow Knight jest przytrzymywany przez Hornet, będzie mógł wkroczyć do domeny Radiance i stoczyć z nią walkę. Pod koniec potyczki Knight wyłamuje się ze swojej skorupy i z pomocą Hollow Knighta zadaje Radiance ostateczne uderzenia. Po zniszczeniu Radiance zarówno Knight, jak i Hollow Knight i inne Shade wracają do Void.

Godmaster Ikona Zawartość z Godmaster

W aktualizacji Godmaster dodane zostały dwa nowe zakończenia. Knight może wziąć udział w rytuale Godseeker, przenosząc się do jej wyśnionego Godhome i tocząc tam walkę z bogami Hallownest. W ostatnim Pantheon of Hallownest Knight stacza ostateczną walkę z Absolute Radiance. Podobnie jak w walce ze zwykłą Radiance, Knight wyłamuje się ze swojej powłoki, ale nie pomaga mu Hollow Knight. Zamiast tego postać jednoczy się z Void w jeden, wielki byt, który rozrywa Absolute Radiance i zabija ją. Po tym wydarzeniu Void opanowuje Godhome i wylewa się z ciała Goodseker, uwalniając się do Hallownest. Jeśli Knight wręczy wcześniej Goodseeker Delicate Flower, to zniknie ona razem z Void.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Projekt postaci pochodzi z pierwszej gry Team Cherry, Hungry Knight.
    • Mister Mushroom nawiązuje do gry Hungry Knight w swoim dialogu z rycerzem ...It's nice that you were able to help your friend. So you're not hungry any more?.
  • Jedna z kart Steam określa postać mianem Hollow Knight. Prawdopodobnie dlatego, aby nie ujawniać jeszcze tożsamości prawdziwego Hollow Knighta.
  • The Knight wydaje się nie być jedynym, który ocalał z czystki swojej rasy. Podobni do niego Vessele pojawiają się na arenie Hornet w Greenpath, a także w jaskini Noska w Deepnest.
  • Team Cherry przyznali, ze nie są pewni w jaki sposób Knight uciekł z Abyssu.
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.