FANDOM

Hornet Hornet ProtectorHornet Sentinel
Bestiariusz
Skilled protector of Hallownest's ruins. Wields a needle and thread.

I have seen this nimble little creature. I thought her prey and pounced at her, but with a flash she stabbed me with her flying stinger and darted away. Could she be... a Hunter?

Hornet – protagonistka i grywalna postać w grze Hollow Knight: Silksong, która zadebiutowała jako jedna z ważniejszych postaci w Hollow Knight. Jest to tajemnicza obrończyni Hallownest. Mimo że nie jest Vesselem, to jest dla nich siostrą, ze względu na to że posiadają wspólnego ojca.

Charakterystyka Edytuj

Hornet posiada humanoidalną sylwetkę. Posiada białą głowę z rogami i czarnymi otworami na oczy. Jej kończyny są czarne. Hornet nosi na sobie bordowy płaszcz przypominający suknię, który zakrywa jej ramiona. Bohaterka dzierży także długą igłę.

Zdrowie

Zdrowie Hornet jest reprezentowane przez Maski widoczne w lewym górnym rogu ekranu. Na początku gry Hornet posiada 5 masek, ale może zdobyć więcej. Maski są tracone w wyniku otrzymywania obrażeń od przeciwników lub elementów terenu. Hornet może zregenerować utracone zdrowie używając zdolności Bind, zużywającej całą szpulkę Silk. Hornet może także uzyskiwać jednorazowe Maski Lifeblood z igieł Lifeblood.

Silk

Silk jest energią wykorzystywaną przez Hornet. Jest reprezentowana przez szpulę pod maskami zdrowia. Silk jest zużywany podczas wykorzystywania umiejętności i leczenia w formie Bind. Uderzanie wrogów igłą powoduje wypełnianie się szpuli o dwa sznurki. Gdy Silk osiągnie maksymalną pojemność, symbol na lewo od wskaźnika zdrowia zostaje wypełniony.

Igła

Igła jest główną bronią Hornet. Może jej używać do cięcia i blokowania wrogich ataków. Igłę można także wykorzystać do szarżowania, dźgania, oraz odbijania się od przeciwników. Może być połączona z innymi zdolnościami aby wykonywać groźniejsze ataki, lub ułatwiać poruszanie się po terenie, służąc za hak chwytakowy.

Narzędzia

Narzędzia to specjalne przedmioty, które można umieścić na herbie. Posiadają ograniczone sloty. Mogą być używane jako broń miotana, albo wsparcie defensywne. Nie zużywają Silk. Podobnie jak Charmy, mogą być zmieniane podczas siedzenia na ławkach

Umiejętności

Umiejętności Hornet, które zużywają Silk. Pozwalają wykonywać inne, groźne ataki.

Ekwipunek

Hornet posiada ekwipnuek w którym może trzymać różne przedmioty zebrane podczas podróży. Mogą być związane z poszczególnymi misjami.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Hornet narodziła się jako córka Herrah the Beast, królowej Deepnest i Pale Kinga. Jej narodziny były rezultatem paktu, który Pale King zawarł z Herrah aby stała się jedną z Dreamerów. Z tego powodu Hornet spędziła z matką niewiele czasu. Dorastała w Deepnest pod okiem Weavers. Udało jej się przeżyć Infekcję i upadek Hallownest. Przemierzała ruiny królestwa, przepędzając podróżników którzy chcieliby je zbezcześcić, a także chroniąc pieczęci na Black Egg. Oprócz tego strzegła Cast-Off Shell w Kingdom's Edge, gdzie znajdował się King's Brand - umożliwiający wejście do Abyssu.

W pewnym momencie Hornet spotkała Quirrela na drodze w Howling Cliffs. Próbowała z nim walczyć, ale została odparta przez maskę Monomon, którą nosił na swojej głowie. Hornet postanowiła go zostawić, po tym jak rozpoznała maskę, wiedząc że został on wezwany do Hallownest. Podobnie jak on wyczuła przebudzenie Infekcji i zaczęła przemierzać Hallownest w poszukiwaniu sposobów na zatrzymanie nadciągającej zagłady.

Hollow Knight Edytuj

W grze Hollow Knight Hornet pojawia się po raz pierwszy na wejściu do Greenpath, gdzie obserwuje przez chwilę Knighta, po czym szybko ucieka. W Greenpath widziana jest jeszcze dwa razy, gdzie szybko umyka protagoniście. Ostatecznie Knight dogania ją przed wejściem do Lake of Unn, stojącą nad ciałem innego Vessela. Przeczuwając że Knight przybył do Hallownest z powodu przebudzenia Infekcji, nie pozwala mu iść dalej. Hornet pojawia się wtedy w formie bossa, Hornet Protector, oraz stacza walkę z graczem. Po tym jak zostaje pokonana, ucieka bez słowa.

Hornet pojawia się po raz kolejny w Fungal Wastes, zmierzając w kierunku City of Tears. Gdy Knight dociera nad fontannę w mieście, Hornet zeskakuje i znów staje z nim twarzą w twarz. Rozmawia z Knightem, rozumiejąc już jego pochodzenie i cel jego wyprawy. Zachęca więc gracza aby dowiedział się więcej o upadku i poświęceniach Hallownnest. Przed odejściem wspomina aby odwiedził Cast-Off Shell, jeśli pozna prawdę i będzie chciał dalej kontynuować swą podróż. Spotkanie to nie ma miejsca jeśli gracz spotkał się z Hornet już wcześniej w Kingdom's Edge.

Hornet pojawia się jako boss, Hornet Sentinel po raz drugi, tym razem w Kingdom's Edge. Zamierza tam poddać Knighta jeszcze jednej próbie, aby móc powierzyć mu przyszłość Hallownest. Po tym jak zostaje pokonana u szczytu swej siły, pozwala Knightowi przejść dalej, do odrzuconej skorupy w której znajduje się King's Brand. Wierzy, że gracz będzie kontynuował swoją podróż nawet po tym jak pozna prawdę o swoim pochodzeniu na dnie Abyssu. Po tym jak Cast-Off Shell zawala się, Hornet wyciąga Knighta spod sterty białego popiołu i odchodzi bez słowa.

Jeśli gracz zdobędzie King's Brand przed spotkaniem z Herrah the Beast w Deepnest, Hornet pojawi się tuż obok odzyskującego przytomność Knighta. Hornet będzie opłakiwała swoją zmarłą matkę. Wyraża także swój żal, ponieważ aby spłacić dług u swojej matki i unieśmiertelnić Hallownest, musiałaby pozwolić Knightowi aby ten zakończył jej żywot.

Hornet pojawia się także na szczycie Abyssu, po tym jak Knight zdobędzie Shade Cloak i powróci na górę. Widząc że Knight wyszedł z Abyssu cało, wierzy że oboje mają wybór w swojej podróży: kontynuować stagnację Hallownest, albo zmierzyć się z samym źródłem Infekcji.

Po tym jak Knight zdobędzie Void Heart i pokona wszystkich trzech Dreamerów, Hornet będzie na niego czekała w Temple of the Black Egg w Forgotten Crossroads. Jest wtedy zdumiona tym, że udało mu się przełamać pieczęci Dreamerów i zaakceptować krążący w nim Void, co czyni go wyjątkową istotą. Po otwarciu Black Egg, Hornet informuje gracza że nie może iśc razem z nim, ponieważ jajo zostało zbudowane do trzymania Vesseli i wyssało by ją ono. Obiecuje jednak że udzieli pomocy tak jak będzie mogła, jeśli nadejdzie okazja.

Hornet pojawia się potem podczas walki z Hollow Knightem. Wbija się wtedy swoją igłą w jego maskę i sprowadza go na ziemię, umożliwiając Knightowi użycie Dream Naila w celu wkroczenia do umysłu Hollow Knighta i zniszczenia Radiance. Gracz może kontynuować walkę z Hollow Knightem, przez co Hornet upadnie na ziemię. Po tym jak Knight przejmie na siebie Infekcję, Hornet stanie się nowym Dreamerem i przypieczętuje go razem ze sobą w Black Egg. Hornet nie pojawia się w trakcie walki jeśli gracz nie posiada Void Heart. Jeśli Knight zniszczy Radiance, Black Egg zniknie, a Hornet przeżyje. Rzuci ona następnie swój wzrok na przełamaną skorupę Knighta.

Godmaster Ikona Zawartość z Godmaster

W aktualizacji Godmaster Hornet Protector i Hornet Sentinel pojawiają się w Godhome jako bossowie. Hornet zostaje przywołana do walki z Knightem poprzez rytuał Godseeker i jest jedną z nielicznych bytów, które są świadome tego że zostały przywołane w swoim śnie. W obu zakończeniach z Godmaster, po tym jak Absolute Radiance zostanie zniszczona, Hornet będzie stała na zewnątrz Black Egg, obserwując jak Infekcja opuszcza jego korzenie. Następnie odwróci się i przygotuje do walki, zaskoczona nagłym pojawieniem się Hollow Knighta, przebudzonego ze swojego więzienia.

Hollow Knight: Silksong Edytuj

W Hollow Knight: Silksong Hornet zostaje porwana przez obce owady i przyprowadzona do ich królestwa, Pharoloom. Udaje jej się jednak uciec z klatki zanim docierają do celu. Odtąd Hornet musi rozwiązać tajemnice i wspiąć się na szczyt królestwa w niebezpiecznej podróży.

Dialog Edytuj

Więcej...
Greenpath, przed walką Come no closer, ghost.

I've seen you, creeping through the undergrowth, stalking me.
This old kingdom... A terrible thing awakens. I can smell it in the air...
I know what you are. I know what you'd try to do. I can't allow it...

Dream Nail Podczas walki:
  • Too weak, little ghost...
  • No shadow will haunt me...
  • Only pity for your cursed kind.
Przy Fountain Memorial w City of Tears Again we meet little ghost.

I'm normally quite perceptive. You I underestimated, though I've since guessed the truth.
You've seen beyond this kingdom's bounds. Yours is resilience born of two voids.
It's no surprise then you've managed to reach the heart of this world. In so doing, you shall know the sacrifice that keeps it standing.
If, knowing that truth, you'd still attempt a role in Hallownest's perpetuation, seek the Grave in Ash and the mark it would grant to one like you.

Przed walką w Kingdom's Edge So you'd pursue the deeper truth? It isn't one the weak could bear.

Prove yourself ready to face it. I'll not hold back. My needle is lethal and I'd feel no sadness in a weakling's demise.
Show me you can accept this Kingdom's past and claim responsibility for its future.

Po walce ...So strong...

You could do it, if you had the will.
But could you raise your nail once knowing its tragic conception? And knowing yourself?...
Then do it, Ghost of Hallownest! Head onward. Burn that mark upon your shell and claim yourself as King.

Dream Nail Podczas spotkania:
  • From where does it draw this strength?
  • Can it succeed?
  • Is it strong enough?
Po zdobyciu Shade Cloak w The Abyss Ghost. I see you've faced the place of your birth, and now drape yourself in the substance of its shadow.

Though our strength is born of similar source, that part of you, that crucial emptiness, I do not share.
Funny then, that such darkness gives me hope. Within it, I see the chance of change.
A difficult journey you would face, but a choice it can create. Prolong our world's stasis or face the heart of its infection.

Dream Nail ...It faced the void, and ascends unscathed... Could it unite such vast darkness?..
Po pokonaniu Herrah the Beast So you've slain the Beast... and you head towards that fated goal.

I'd not have obstructed this happening, but it caused me some pain to knowingly stand idle.
...What? You might think me stern but I'm not completely cold.
We do not choose our mothers, or the circumstance into which we are born. Despite all the ills of this world, I'm thankful for the life she granted me.
It's quite a debt I owed. Only in allowing her to pass, and taking the burden of the future in her stead, can I begin to repay it.
Leave me now, ghost. Allow me a moment alone before this bedchamber becomes forever a shrine.

Dream Nail ...Mother... Forgive my inaction... but another path may be possible...
Outside the sealed Black Egg I'm impressed little ghost. You've burdened yourself with the fate of this world, yet you still stand strong.

To break the Dreamer's seals would alone be considered an impossible task, but to accept that void inside yourself, that casts you as something rather exceptional.

Na zewnatrz odpieczętowanego Black Egg The path is opened. One way or another an end awaits inside.

I won't be joining you in this. That space is built to sustain your likes. Its bindings would drain me were I to join.
Don't be surprised. I'll not risk my own life in your attempt, though if the moment presents I'll aid as I'm able.

Powtórne wysłuchanie Ghost of Hallownest, you possess the strength to enact an end of your choosing. Would you supplant our birth-cursed sibling, or would you transcend it?
Dream Nail ...Could it achieve that impossible thing? Should it?
Dream Nail w Godmaster Podczas dowolnego pojedynku
  • ...Do they watch us struggle?..
  • Do you haunt my dreams... Or I yours?
  • Little Ghost... What dreams we share...

Osiągnięcia Edytuj

Test of Resolve Test of Resolve
Pokonaj Hornet w Greenpath
Proof of Resolve Proof of Resolve
Pokonaj Hornet w Kingdom's Edge
Sealed Siblings Sealed Siblings
Pokonaj Hollow Knighta z Hornet u swojego boku

Ciekawostki Edytuj

  • Team Cherry wyjaśniło w jednym z komentarzy na Reddit, że w niewykorzystanym koncepcie Hornet miała być "Dzieckiem Trzech Królowych": zrodzona przez Herrah the Beast, wychowana przez White Lady i wytrenowana przez Hive Queen Vespę. Nie są w stanie potwierdzić czy pomysł ten nadal jest kanoniczny.
  • Igła Hornet została wykonana specjalnie dla niej i niewiele owadów jest na tyle zdolnych by ją dzierżyć.
  • Na stronie Hollow Knight: Silksong na Steamie Hornet określana jest jako "Princess Knight".