Biały Pałac (ang. White Palace) – rejon pojawiający się w grze Hollow Knight. Jest to pałac Bladego Króla, władcy Hallownest.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Biały Pałac był główną siedzibą Bladego Króla, władcy Hallownest. Rzadko opuszczał swoją siedzibę. Dawniej położony był w Starożytnej Dolinie na Pałacowych Ziemiach, ale po nawrocie Infekcji w Hallownest, cały pałac zniknął razem z Bladym Królem.

Ruiny Białego Pałacu można znaleźć w południowo-wschodniej części Starożytnej Doliny, znanej jako Pałacowe Ziemie. Aby się tam dostać wymagane są Skrzydła Monarchy. Na Pałacowych ziemiach znajdują się zgliszcza pałacu i jego zrujnowana brama, pod którą leży martwy Królewski Model. Gracz musi posiadać Przebudzone Ostrze Snów i użyć go na martwym Królewskim Modelu, aby przenieść się do Białego Pałacu w Krainie Snów. Zgodnie z nazwą, architektura pałacu jest głównie biała, z równie białymi chmurami w tle. Pojawiające się tutaj Totemy Duszy odzwierciedlają Bladego Króla. Wiele mebli w pałacu jest jednak przykrytych białymi płachtami, ale lampy ze świetlikami są aktywne. Biały Pałac jest jednym wielkim platformowym wyzwaniem - gracz musi przemierzyć różne sekcje pałacu i dostać się do sali tronowej Bladego Króla. Gracz będzie przemierzał zewnętrzne sekcje pałacu, składające się z platform i przepaści, a także różnorodne korytarze. Głównymi przeszkodami są tutaj piły tarczowe, które obracają się w miejscu lub przemieszczają po zbudowanych dla nich torach. Gracz może odbijać się od pił uderzając w nie Ostrzem, podobnie jak od wysuwanych z podłóg, ścian i sufitów białych włóczni. W niektórych sekcjach gracz musi się zsynchronizować z wysuwającymi się segmentami włóczni, aby przejść dalej. Oprócz tego na ścianach obecne mogą być czasem białe ciernie, podobne do tych z Zielonego Szlaku lecz z inną kolorystyką. Skakanie między platformami zastępują czasami Skrzydlate Modele, które gracz może uderzyć Ostrzem aby się rozpadły, ale po chwili złożą się znów. Stanowią one niewyczerpane źródło Duszy i nie mogą być zniszczone. Podobnie tutejsze totemy nigdy się nie kończą i można z nich pozyskiwać duszę w dowolnych ilościach, ale nie w każdym miejscu. Czasami gracz będzie musiał pokonać Królewskie Modele w zamkniętych sekcjach, aby otworzyło się dalsze przejście. Przez większość jednak czasu gracz będzie musiał szukać dźwigni, które po włączeniu zapalają pobliską lampę i otwierają jedno z zamkniętych wcześniej przejść. Dodatkowo do wyższych pięter pałacu prowadzą latające platformy, dostępne zwykle po odblokowaniu ich przez wciśnięcie dźwigni. Nieszkodliwymi przeciwnikami są tutaj Królewscy Słudzy, który będą się kłaniać graczowi i mogą być zabici, lub trafieni Ostrzem Snów.

Biały Pałac jest dość trudnym rejonem. Pojawiające się tutaj totemy i Skrzydlate Modele są nieskończonym źródłem Duszy, ale nie są obecne wszędzie. Dodatkowo śmierć w Białym Pałacu jest liczona jak faktyczna śmierć, w odróżnieniu od innych snów. Dla bezpieczeństwa warto się zaopatrzyć w następujące amulety:

  • Krew Ula odnawia maski gracza, jeśli odczeka się odpowiednio długo.
  • Głębokie Skupienie + Pieśń Pędraków/Elegia Motyla pozwalają uleczyć większość utraconego zdrowia po otrzymaniu obrażeń. W przypadku Pieśni Pędraków dwa uderzenia zapewniają graczowi 30 Duszy, ale zostają uleczone przez 33 Dusze. Elegia Motyla jest potężniejsza i przyznaje 50 Duszy za dwa uderzenia.
  • Długie Ostrze/Znak Dumy zwiększają zasięg Ostrza i umożliwiają bezpieczniejsze odbijanie się od pił oraz włóczni.
  • Mistrz Zrywu pozwala łatwiej ukończyć sekcję w której gracz musi zeskoczyć w dół korytarzem włóczni.
  • Szybkie Cięcie ułatwia odbijanie się Ostrzem od przeszkód, bez martwienia się o wyczucie czasu.
  • Amulety zwiększające zdrowie, takie jak Wrażliwe Serce/Niezłomne Serce lub Życiodajny Rdzeń są tutaj bardzo przydatne.

Na samym początku gracz trafia przed bramę Białego Pałacu, gdzie musi pokonać Królewski Model. Po lewej znajduje się również wyjście do świata rzeczywistego. Po pokonaniu przeciwnika brama pałacu zostanie otwarta. Gracz będzie musiał pokonać wstępną sekcję platformową i pokonać jeszcze jeden Królewski Model, aby przesunąć pierwszą dźwignię i odblokować platformę, która zaprowadzi na górne piętro. Należy następnie przeskoczyć przez kilkoma kolcami. Gracz trafi do głównej sali Białego Pałacu, wielopiętrowego pomieszczenia z licznymi zamkniętymi przejściami. Aby je otworzyć należy w odpowiedniej kolejności przesunąć poszczególne dźwignie, przemierzając sekcje platformowe. Pojawia się tu również drugie wyjście z Białego Pałacu. Po ukończeniu tutejszych dwóch sekcji platformowych gracz będzie mógł przejść na wyższe, znacznie trudniejsze piętro. Po przejściu na szczyt pałacu gracz będzie mógł polecieć platformą do sali tronowej, wypełnionej martwymi Królewskimi Modelami i cząsteczkami Pustki. Blady Król siedzi na tronie, lecz jest martwy. Gracz może go uderzyć, aby jego ciało spadło i można było z niego zebrać Biały Fragment. Rycerz może następnie sam zasiąść na tronie, ale po zebraniu Białego Fragmentu zostanie przetransportowany z powrotem do Starożytnej Doliny. W sekcji tej pojawia się także sekretny warsztat Bladego Króla, z formami dla Królewskich Modeli i częściami Skrzydlatych Modeli. Do Białego Pałacu nie można potem wrócić, ale można go odwiedzić jeszcze raz aby ukończyć inną sekcję: Ścieżkę Bólu.

NPC
Przeciwnicy
Przedmioty

Sub-lokacje[edytuj | edytuj kod]

Ścieżka Bólu[edytuj | edytuj kod]

GrimmTroupe Ikona.png Zawartość z The Grimm Troupe

Sekretna, jeszcze trudniejsza sekcja Białego Pałacu dodana w aktualizacji The Grimm Troupe. Ukryta jest za zniszczalną ścianą na początku pierwszej sekcji z piłami tarczowymi na drugim piętrze, ponad pomieszczeniem z ławką pośrodku. Na wejściu mieści się także Pieczęć Wiążąca, przypominająca niedokończoną jej wersję z Legowiska Tkaczy, którą można zbadać aby otrzymać jej wpis do Dziennika Łowcy. Ścieżka Bólu składa się z licznych, następujących po sobie sekcji, między którymi gracz może skorzystać z Totemów Duszy reprezentujących Hollow Knighta. Powszechne są tutaj te same przeszkody co w Białym Pałacu, ale pojawia się znacznie więcej cierniowych tuneli z piłami i rzadziej można spotkać platformy - często gracz będzie się mógł odbijać jedynie od pił i Skrzydlatych Modeli, aby nie spaść w ciernie lub przepaść. Na końcu gracz trafi do pokoju z dwoma Królewskimi Modelami, po pokonaniu których otwarte zostanie ostatnie przejście. Po ukończeniu Ścieżki Bólu gracz będzie mógł obejrzeć krótką scenę, w której Blady Król i Hollow Knight wymieniają się spojrzeniami. Po ukończeniu Ścieżki Bólu gracz obudzi się tuż przed nią lub poza Białym Pałacem. Ścieżka Bólu może być ukończona tylko raz na dany zapis.

NPC
Przeciwnicy
Przedmioty

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
White Palace
Royal Hollow Knight
Sealed Vessel

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Galeria
Rejony Hallownest
DirtmouthZapomniane RozdrożaZielony SzlakWyjące KlifyMglisty KanionGrzybowe PustkowiaGłębigniazdoMiasto ŁezKrólewskie ArterieKryształowy SzczytZiemie SpoczynkuOgrody KrólowejPogranicze KrólestwaUlKoloseum GłupcówStarożytna DolinaOtchłańBiały PałacDom Bogów
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.