Hollow Knight Wiki
Advertisement
Dialogue Top
Świadomie postanowiłam wznieść te więzy wokół siebie. Ciągle jeszcze odczuwam wstyd z powodu tego, w czym brałam udział, a w ten sposób sprawiam, że on zanika.
-White Lady, Hollow Knight
Dialogue Bottom

Biała Dama (ang. White Lady) – postać pojawiająca się w grze Hollow Knight. Jest ona królową Hallownest.

Charakterystyka[]

Biała Dama jest istotą wyższą przypominającą korzenie. Posiada białą skórę i podłużne ciało. Od jej głowy odchodzą liczne rozgałęzienia. Biała Dama posiada także niebieskie oczy i jest związana szarym materiałem.

Historia[]

Biała Dama była istotą wyższą - korzeniem. Została partnerką Bladego Króla i królową Hallownest. Zajęła wtedy obszar zamieszkiwany pierwotnie przez Mchowce i uczyniła z niego swój ogród, znany jako Ogrody Królowej. Gdy Światłość zagrażała królestwu, Biała Dama pomagała królowi w ratowaniu Hallownest. Zgodziła się wtedy urodzić dla niego liczne Naczynia w Otchłani, przy użyciu Pustki. Jednakże przez wstyd związany z uczestniczeniem w ich stworzeniu, ukryła się w Ogrodach Królowej i związała tam, aby nie mieć już więcej dzieci. Dryya, jedna z Pięciorga Wielkich Rycerzy, pilnowała jej tam, ale w końcu poległa w walce z modliszkami. Biała Dama nie była świadoma jej śmierci, a jej wizja pogarszała się z czasem coraz bardziej. Wyczuła jednak w swoich korzeniach słabnięcie Hollow Knighta, którego Pale King wyznaczył do uwięzienia Światłości Zaczęła wtedy oczekiwać przybycia Naczynia, któremu mogłaby oddać połówkę Królewskiej Duszy.

W grze Hollow Knight Biała Dama pojawia się w lewym-górnym rogu w Ogrodach Królowej, w kokonie pod którym leży poległa Dryya. Aby się do niej dostać gracz musi pokonać najpierw Zdradzieckiego Władcę. Podczas pierwszego spotkania Biała Dama przekazuje graczowi połówkę Królewskiej Duszy i prosi go, aby pokonał Hollow Knighta i zajął jego miejsce w Świątyni Czarnego Jaja. Biała Dama opowiada także, że uwięziła się z własnej woli i reaguje na niektóre Amulety, które nosi gracz. Po tym jak gracz zdobędzie pełną Królewską Duszę, zwróci uwagę na jego siłę i oddanie, zastanawiając się czy nie jest czymś więcej niż tylko Naczyniem. Doradzi następnie, aby udać się do Otchłani, do miejsca narodzin, gdzie można zdobyć Serce Pustki.

Godmaster Ikona Zawartość z Godmaster

W aktualizacji Godmaster gracz może zaoferować Białej Damie Delikatny Kwiat, ale nie przyjmie go ona, tłumacząc że kwiatek pochodzi spoza Hallownest i posiada w sobie wielką moc. Biała Dama pojawia się także w Panteonie Hallownest, w przejściu między walką z Białym Obrońcą, a Tyranem Dusz. Pojawia się w formie białego drzewa w tle. Poszukiwaczka Bogów wspomina wtedy, że Biała Dama ukrywa się przed jej przyzwaniem i zastanawia się, czy robi to z własnego wyboru.

Dialog[]

Dialog

Ogólny
Pierwsze spotkanie Och! A któż to przybywa? Daleką drogę przebył, aby mnie odszukać. Czy potrzebuje mojej pomocy? Czy może całkiem przypadkowo jego wędrówka zaprowadziła go do tak ważnego miejsca?

To prawda. Prawda, że byłeś wyczekiwany. Nie. Być może to stwierdzenie nie jest trafne. Prawdziwy wybraniec, taki jak ty, był wyczekiwany.

Mam dla ciebie dar, długo trzymany dla kogoś takiego jak ty. Połówka całości. Gdy jej części zostaną złączone, wielka moc zostanie przyznana. A na czekającej drodze, wielka moc będzie ci potrzebna.

Po zebraniu Białego Fragmentu Poprzez me korzenie wyraźnie wyczuwam słabnięcie Naczynia. Wyniknąć z tego mogą jedynie dwie rzeczy.

Pierwsza jest nieunikniona przy aktualnym stanie rzeczy - upadek. Wszystkie umysły zatracone w tej groźnej pladze.

Druga, którą ja bym preferowała i która wymagałaby twej pomocy - zastąpienie.

Błagam cię, zastąp Naczynie. Jego domniemana moc została przeceniona. Zostało zbrukane przez wypełniającą je ideę. Ale ty... Ty jesteś wolny od takich skaz. Ty jedyny mógłbyś utrzymać w sobie to coś.

Przyjmij ode mnie ostrzeżenie. Naczynie samo w sobie może być słabe, ale jest znacznie wzmocnione przez siłę w nim drzemiącą

Aby go zastąpić, potrzebna jest ogromna moc. Przygotuj się dobrze, nim podejmiesz się tego wyzwania.

Powtórne wysłuchanie Przygotuj się dobrze, lecz nie zwlekaj. Jeśli Naczynie pęknie przedwcześnie, ta plaga zostanie uwolniona z furią i potęgą nagromadzoną przez wieki uwięzienia.
Powrót Czy w twoich oczach wyglądam na więźnia? Jeśli nawet, to jest to tylko i wyłącznie mój wybór. Świadomie postanowiłam wznieść te więzy wokół siebie.

Ciągle jeszcze odczuwam wstyd z powodu tego, w czym brałam udział, a w ten sposób sprawiam, że on zanika.

Bo widzisz, nadal odczuwam to pragnienie. I zawsze będę. Nienasycone pragnienie do rozprzestrzeniania się po całej ziemi, krzewienia się, rozrastania.

Po zdobyciu Piętna Króla Zmierzyłeś się z Dziewczęcym Dzieckiem? Jest to twardy przeciwnik, potężny umysłem i ciałem. Uderzające odbicie swojej matki, mimo iż owe spędziły razem niewiele czasu.

Nigdy nie miałam za złe romansu Wyrma jako wymiany. Prawdę mówiąc, darzę sympatią narodzoną z niego istotę. Gdyby wasze drogi kiedyś się zeszły, myślę, że zyskałbyś potężnego sprzymierzeńca.

Ostrze Snów A więc on potrafi wejść do umysłu innych? Zatem pieczęcie mogą zostać zerwane przez jego ostrze.

Reagowanie na Amulety
Podczas noszenia Królewskiej Duszy Ach! A zatem nosi on naszą niegdyś rozbitą duszę, teraz kompletną. Cóż za siła, cóż za determinacja, cóż za oddanie! Czy to coś więcej, aniżeli tylko Naczynie? Niemalże czuję ponownie obecność mojego ukochanego Wyrma.

Królewska Dusza... Zastanawiam się, co znajduje się w jej głębi? Jeśli jego ciekawość pragnie być zaspokojona, powinien odszukać to miejsce. Miejsce, w którym się narodził, w którym umarł, w którym wszystko się zaczęło.

Podczas noszenia Serca Pustki Ta pulsująca pustka... Zaiste, nastąpiła jej przemiana wskutek dokonanych przez niego odkryć.

Czy on... odczuwa cokolwiek? Uczucie tryumfu? Czy nienawiść? Jeśli nawet, to ja nie jestem w stanie tego wyczuć.

Losy naszego Królestwa, naszego Hallownest... ta przyszłość należy teraz do ciebie.

Podczas noszenia Herbu Obrońcy ...Ten zapach. Czy ktoś jeszcze podróżuje razem z tobą? Czy to ty, Ogrimie, mój potężny Rycerzu?

Nie dostrzegam cię, choć z drugiej strony czas spowił już me oczy mgłą, przez co niewiele widzę. I nawet twój donośny głos nie dociera już do mnie.

Dostrzegam jedynie tę małą istotę, może dlatego, że ma w sobie cząstkę mnie. Ona jedyna jest wyraźna w tym zamglonym świecie.

Ach... Mój Boże, ten intensywny zapach przywołuje cudowne wspomnienia. Spędziliśmy razem tak niewiele czasu, w porównaniu z okresem trwającej obecnie ruiny, ale jakież to były radosne czasy.

Jestem wdzięczna, że postanowiłeś mnie odwiedzić, nawet mimo tego, że oglądasz jedynie moją niemal zanikłą już formę.

Drogi Ogrimie, z pewnością spotkałeś Dryę w drodze tutaj?

Stała ona na straży mojej osoby przez tak długi czas.

Pomimo jej twardej fasady, w głębi zawsze była opiekuńcza. Jestem pewna, że ponowne spotkanie dwojga Rycerzy sprawi jej wielką radość.

Podczas noszenia Dziecięcia Grimma lub Beztroskiej Melodii Ach, ta istota u twego boku. Naiwnością byłoby uznać ją za przyjaciela, ale mimo to oboje was łączy pewne... podobieństwo? Bardzo nikłe, chciałoby się rzec

A ponieważ teraz trzyma się ono blisko ciebie... Wnioskuję, że stałeś się częścią Rytuału tego szkarłatnego klanu.

Jakże niefortunny moment wybrali sobie na przybycie do naszych ruin. Wspomóż ich w ich działaniach, jeśli taka twoja wola, jednak pamiętaj o najważniejszym zadaniu, o które błaga cię to królestwo.

Podczas noszenia Dziecięcia Grimma w ostatniej fazie Oczy twego kompana płoną znajomym ogniem... Szkarłatne serce zatem triumfuje i, cóż za ironia, użyło mojego potomka, aby wyhodować własnego.

Znam cię, istoto, i formę jaką z czasem przybierzesz. Możesz wprawdzie być czymkolwiek, klanem czy mistrzem, ale ta kraina nigdy nie uzna obcego króla.

Ciekawostki[]

Seal White Lady

Osłona Białej Damy

  • Biała Dama jest jedną z kilku postaci niezależnych, które są świadome gdy gracz uderzy je Ostrzem Snów, podobnie jak Bardoon, Akuszerka, Jasnowidzka i Ślimaczy Szaman.
  • Podczas używania zaklęć przeciwko Białej Damie, będzie się wokół niej pojawiała osłona przypominająca Pieczęć Wiążącą.
  • Team Cherry wyjaśniło w jednym z komentarzy na Reddit, że w niewykorzystanym koncepcie Hornet miała być "Dzieckiem Trzech Królowych": zrodzona przez Herrah, wychowana przez Białą Damę i wytrenowana przez Vespę. Nie są w stanie potwierdzić czy pomysł ten nadal jest kanoniczny.
  • We wczesnej wersji gry w tle areny Matki Gruzzerów pojawiały się trzy posągi: jeden z nich przedstawiał Bladego Króla, drugi Białą Damę, a trzeci był zniszczony, prawdopodobnie miał reprezentować Hollow Knighta.
Postaci niezależne z Hallownest
Sprzedawcy
Spowiedniczka JijiIzeldaNogożercaMały GłupiecBankierka MillibelleKowalPoszukiwacz Reliktów LemmMiłośniczka Amuletów SalubraSlyStalowa Dusza JinnOstatni RogaczTuk

Mistrzowie Ostrza
Mistrz Ostrza MatoMistrz Ostrza OroMistrz Ostrza Sheo

Wędrowcy
ClothKorniferHornetPan GrzybQuirrelTisoZote Wszechmocny

Zadaniowi
BrettaNauczycielka MonomonObserwator LurienBestia HerrahSzara ŻałobnicaŁowcaJasnowidzkaOjciec Pędraków

Inni
RycerzBardoonOdlegli OsadnicyGnojowy ObrońcaStarszy RobakWieczna EmilitiaTwórca MasekAkuszerkaMchowy ProrokMylaMajsterobakŚlimaczy SzamanBlady KrólUnnNienazwana ćmaBiała DamaWillohKrólowa Ula VespaRevekDuchyDryyaIsmaHegemolLord GłupiecStwór OtchłaniIstota PustkiBoonKronikarka Ellina

GrimmTroupe Ikona The Grimm Troupe
Mistrz Trupy GrimmBrummDivineGrimmsteedSerce KoszmaruNymm

Godmaster Ikona Godmaster
Samotna PrzywraPoszukiwaczka Bogów

Advertisement