FANDOM

Światłość Absolutna Światłość
Bestiariusz
Światło, zapomniane.

Plaga, infekcja, obłęd, który prześladuje wszystkie istoty w Hallownest... Światło, które krzyczy z oczu tego martwego Królestwa. Co jest jego źródłem? Podejrzewam, że taki zwykły śmiertelnik jak ja, nigdy się tego nie dowie.

Światłość – boss pojawiający się w grze Hollow Knight. Jest jedną z finałowych bossów, a także gigantyczną, białą ćmą - źródłem światła i Infekcji która doprowadziła do upadku Hallownest.

Charakterystyka Edytuj

Światłość jest gigantyczną, białą ćmą wzorowaną najprawdopodobniej na jedwabniku morwowym. Posiada trzy szpikulce na głowie, przypominające kształtem koronę, a także świecące, żółte oczy. Zamiast ramion posiada skrzydła przypominające pióra, a także dysponuje sztywnymi, owadzimi odnóżami.

Historia Edytuj

Światłość była istotą wyższą, złożoną ze światła podobnego do Esencji. Stanowiła przeciwieństwo Pustki, jej odwiecznego wroga. Światłość zrodziła Plemię Ciem ze swojego światła i w zamian była czczona przez ćmy. Oferowała wszystkim owadom w Hallownest jedność, kosztem umysłu niezdolnego do samodzielnej myśli. Po przybyciu Bladego Króola do Hallownest, owady uległy jego wpływom, poszerzając swoje umysły. Nawet ćmy odwróciły się od Światłości, wyznając nowego władcę. W efekcie Światłość została niemal całkowicie zapomniana, choć ostały się nieliczne ślady jej pamięci, takie jak zniszczone posągi i rzeźby. Pamięć po niej wróciła do Hallownest w złotym wieku, kiedy to całe królestwo zaczęło o niej śnić jako o rozjarzonym świetle. Owe sny były w stanie złamać umysłu owadów i ostatecznie zniewolić ich wolę. Jednakże Blady Król i jego zwolennicy opierali się pamięci o Światłości, przez co królestwo zaczęła nawiedzać Infekcja. Król próbował zatrzymać rozprzestrzenianie się Infekcji, zamykając Światłość w Vesselu - istocie z Pustki, pozbawionej własnego umysłu i woli. Hollow Knight został wyznaczony do uwięzienia Światłości wewnątrz siebie - sam został potem skuty łańcuchami i zamknięty w Świątyni Czarnego Jaja, którą przypieczętowało trzech Uśpionych czuwających nad więzieniem. Jednakże Blady Król popełnił błąd, zanieczyszczając swoim wpływem umysł Hollow Knighta. W efekcie Światłość była w stanie wydostać się z Vessela, by nawiedzać umysły owadów. W ostateczności Infekcja doprowadziła do upadku Hallownest i zniknięcia króla.

W grze Hollow Knight Światłość nadal pozostawała uwięziona wewnątrz Hollow Knighta, ale jej wpływy znów zaczęły się rozszerzać, zagrażając pozostałościom Hallownest. W tym samym czasie do królestwa przybył Rycerz, aby ją powstrzymać. Przez większość gry Światłość jest uwięziona, ale posiada znaczny wpływ na podróż gracza - Infekcja kontroluje znaczną część przeciwników i bossów z którymi spotyka się gracz. Z czasem, gdy gracz zaczyna przełamywać pieczęcie Uśpionych, Światłość wzmacnia Infekcję i przekształca Zapomniane Rozdroża w Zainfekowane Rozdroża. Występuje także w każdym zakończeniu gry. Jeśli gracz pokona Hollow Knighta, będzie w stanie uwięzić Światłość w sobie i zająć miejsce swojego starszego brata w Świątyni Czarnego Jaja. Jeśli gracz posiada Serce Pustki, ale zdecyduje się przyjąć Infekcję, zostanie uwięziony w Czarnym Jaju razem z Hornet.

Jeśli gracz posiada Serce Pustki i użyje Ostrza Snów w trakcie gdy Hollow Knight jest przytrzymywany przez Hornet, będzie mógł wkroczyć do umysłu w którym znajduje się Światłość. Światłość odpowiada na wyzwanie Rycerz i staje z nim do walki, która przybiera dla niej tragiczny obrót. Pustka zaczyna nawiedzać sen Światłości, chcąc ją pożreć. Światłości udaje się początkowo uciekać przed Pustką, ale ostatecznie Rycerz zadaje jej śmiertelny cios, który kończy walkę. Zjawia się wtedy cień Hollow Knighta, który rozrywa Światłość, ujawniając jej rdzeń. Rycerz, zjednoczony z Pustką, zadaje Światłości serię uderzeń, która doprowadza do wylania się całej Esencji z białej ćmy. Ostatecznie Światłość zostaje pożarta przez Pustkę, a Infekcja dobiega końca.

Godmaster Ikona Zawartość z Godmaster

W aktualizacji Godmaster Światłość pojawia się w Domu Bogów, gdzie zostaje przywołana przez Poszukiwaczkę Bogów, której lud chce uczynić z niej Boga Bogów. Rycerz może stanąć z nią do walki pokonując Nieskalanego Vessela w Panteonie Hallownest. Światłość, wzmacniana skupionymi myślami Poszukiwaczki Bogów, przybiera tutaj swoją doskonałą postać - Absolutną Światłość. W trakcie walki, Pustka również wkrada się do Domu Bogów. Walka z Absolutną Światłością przebiega podobnie jak w umyśle Hollow Knighta, lecz pod koniec Rycerz łączy się z Pustką i przybiera potężną formę, która rozdziera Światłość i zadaje jej liczne, brutalne uderzenia. Esencja uwalnia się ze Światłości, która zostaje pożarta przez Pustkę, a Infekcja dobiega końca.

Boss Edytuj

Radiance Idle

Światłość unosząca się nad areną

Światłość jest prawdziwym finałowym bossem w podstawowej wersji gry Hollow Knight. Aby stanąć z nią do walki gracz musi posiadać Serce Pustki i Ostrze Snów. W trakcie walki z Hollow Knightem należy go uderzyć Ostrzem Snów, kiedy Hornet będzie go przytrzymywać. Gracz wkroczy następnie do snu Światłości, gdzie znajdzie się na arenie ograniczonej z prawej i lewej krawędzi przez przepaście. Nad areną będą się także unosiły trzy platformy. Na najwyższej gracz będzie mógł rzucić Światłości wyzwanie. Wówczas słońce w tle rozwinie skrzydła i przed graczem objawi się sama Światłość, wydając z siebie krzyk. Następnie ukazana zostanie karta tytułowa bossa i nastąpi walka.

Walka ze Światłością podzielona jest na pięć faz. Boss unosi się w tle areny i nie zadaje obrażeń kontaktowych. Jednak wszystkie jej ataki, z wyjątkiem kolców, zabierają dwie maski obrażeń. Spadnięcie w przepaść zabiera jedynie jedną maskę. Światłość również teleportuje się w różne miejsca areny co jakiś czas. Światłość posiada kilka ataków:

  • Światłość zatrzymuje się i wystrzeliwuje trzy razy ze swojej twarzy liczne promienie światła. Atak ten ma miejsce w fazach 1, 2 i 4. Każdy strzał składa się z ośmiu promieni wystrzeliwanych dookoła Światłości pod kątem 45 stopni. Kolejne wystrzały są losowo obracane w stosunku do poprzednich. Zadają obrażenia przez około pół sekundy i tylko wtedy kiedy są najszersze.
  • Światłość wystrzeliwuje dwanaście mieczy ze swojej twarzy. Atak ten ma miejsce w fazach 1, 2 i 4. Miecze formują się jeden po drugim, unosząc się wokół głowy Światłość zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub przeciwnie. Gdy wszystkie miecze zostaną uformowane, Światłość pochyla głowę do przodu i wystrzeliwuje je jednocześnie. Każdy miecz podąża w innym kierunku, który zależy od tego gdzie wskazuje jego ostrze. Tor lotu mieczy zostaje także zakrzywiony po wystrzeleniu.
  • Światłość przywołuje rzędy mieczy, które opuszczają się z góry na dół. Atak ten ma miejsce w fazach od 1 do 3. Miecze mogą są podzielone na grupy - każda składa się z dwunastu mieczy rozłożonych losowo po 18 kolumn. Pomiędzy poszczególnymi grupami znajdują się bezpieczne przerwy, w których można się schronić. W fazie pierwszej atak ten składa się z czterech grup mieczy: druga grupa rozpoczyna się po 1.5 sekundy od pojawienia się pierwszej grupy mieczy, a grupy trzecia i czwarta odpowiednio sekundę po grupach 2 i 3. W fazie trzeciej ilość mieczy jest nieograniczona, a każda grupa zaczyna sekundę po poprzedniej.
  • Światłość przywołuje ściany mieczy, które przemieszczają się poziomo po arenie. Mogą przelatywać zarówno z prawej, jak i z lewej strony. Atak ten ma miejsce w fazach 1, 2 i 4. Każda ściana składa się z sześciu mieczy rozmieszczonych losowo po 9 rzędach. Pomiędzy ścianami znajdują się przerwy, przez które bezpiecznie można przeskoczyć. W fazach 1 i 2 atak ten składa się z czterech ścian mieczy. Druga ściana zaczyna się dwie sekundy po poprzedniej. Ściany 3 i 4 z kolei około 1,5 sekundy po odpowiednio drugiej i trzeciej. W fazie czwartej przywoływane są dwie ściany. Druga startuje dwie sekundy po poprzedniej. Przemierzenie areny zajmuje każdej ścianie mieczy około trzy sekundy. Podczas trwania tego ataku wszystkie miecze przemieszczają się w tym samym kierunku.
Radiance Stagger 1

Światłość ogłuszona w przejściu między trzecią i czwartą fazą

  • Światłość przywołuje pionowy słup światła, który przemierza arenę od lewej do prawej lub od prawej do lewej. Atak ten ma miejsce w fazach 1, 2 i 4. Przemierzenie areny zajmuje mu około 3,4 sekundy. Tylko gruby, szeroki promień zadaje obrażenia. Zewnętrzne linie są nieszkodliwe. Czasami słup światła nie przemierza całej areny i znika pośrodku. Światłość może przywołać także drugi słup, zaraz po tym jak poprzedni dotrze na środek areny. Jedynym sposobem na uniknięcie tego atakuje jest użycie Cienistej Peleryny.
  • Światłość przywołuje trzy latające kule światła, które lecą za graczem. Atak ten ma miejsce w fazach 1, 2 i 4. Każda kula pojawia się po około 1,5 sekundy po poprzedniej. Pociski namierzają gracza i rozbijają się przy zderzeniu z graczem, powierzchnią, albo znikają po około trzech sekundach jeśli nic nie trafią. Kule mogą także przenikać przez powierzchnie przez pierwsze pół sekundy swojego istnienia. Światłość może je przywołać z dowolnego miejsca.
  • Światłość przywołuje kolce które pokrywają część areny. Atak ten ma miejsce w fazach 2 i 3. W fazie drugiej kolce pojawiają się w jednej grupie i zajmują połowę areny przez 5 sekund. Chwilę przed ich pojawieniem się można dostrzec błysk światła, sygnalizujący w którym miejscu dokładnie się pojawią. Jeśli gracz wpadnie na kolce i otrzyma od nich obrażenia, to znikną one na chwilę. Gracz może się od nich odbijać swoim Ostrzem, albo używać zaklęcia Pustoszący Skok/Zapadający Zmrok do zapewnienia sobie nietykalności w trakcie przebywania na kolcach. W fazie trzeciej kolce utrzymują się przez cały czas i po każdej stronie areny mogą utrzymywać się dwie grupy, lub tylko jedna po jednej stronie. W odróżnieniu od innych ataków Światłość, zadają jedynie jedną maskę obrażeń. W tej fazie kolce znikają gdy gracz się z nimi zderzy, ale po chwili znów wrócą.
  • Światłość wystrzeliwuje pojedynczy laser ze swojej głowy. Atak ten ma miejsce tylko w fazie piątej. Dokładność promienia zwiększa się im bliżej Światłość jest gracz. Początkowo promień jest cienki, ale po chwili rozszerza się i zaczyna wtedy zadawać obrażenia. Utrzymuje się przez około ułamek sekundy. Kolejne promienie są wystrzeliwane co 1,5 sekundy.
Radiance Stagger 2

Światłość ogłuszona pod koniec walki

Walka ze Światłością dzieli się na pięć faz, w trakcie których zmieniają się ataki, a także arena na której gracz walczy z bossem. W fazie pierwszej walka odbywa się na prostej, płaskiej arenie. Gracz może zadawać Światłości obrażenia tylko uderzając ją w korpus - nogi nie zaliczają się jako miejsce w które można uderzać. W drugiej fazie Światłość używa tych samych ataków, ale dodatkowo tworzy także kolce na podłodze, ograniczając pole manewru gracza. Co każde pięć sekund położenie kolców zmienia się. W fazie trzeciej pod podłogą ukazuje się Pustka. Światłość unosi się na środku areny i nieustannie zrzuca z góry miecze, co utrudnia leczenie lub zatrzymywanie się.

Podczas przechodzenia do fazy czwartej, Światłość zostanie ogłuszona - upadnie wtedy na arenę i zaczną ją chwytać macki Pustki. Po chwili Światłość zniknie i teleportuje się na wyższy poziom. Gracz będzie się mógł wtedy wspiąć po platformach na kolejne piętro areny. Podłoga zostaje teraz zastąpiona Pustkę, które działa jak przepaść. Gracz musi skakać po unoszących się w powietrzu platformach i unikać nowych ataków Światłość. Po zakończeniu fazy czwartej, Światłość znika i teleportuje się wysoko ponad arenę. Gracz musi wspinać się po platformach w górę. Jednocześnie Pustka unosi się coraz wyżej, a w tle pojawia się także Rodzeństwo. Światłość strzela w gracza pojedynczymi promieniami światła, będąc poza zasięgiem postaci. Gdy gracz dotrze do niej i zada jej ostateczne uderzenie, walka zostanie przerwana. Cień Hollow Knighta nadleci i przytrzyma Światłość a także odsłoni jej rdzeń. Postać gracza również przekształci się w Cień i gracz będzie mógł zadać bossowi serię uderzeń. Ostatecznie Światłość wypuści z siebie całą swoją Esencję, a następnie zostanie pochłonięta przez Pustkę.

Ostrze Snów Edytuj

Dialog Ostrza Snów
  • ...PRADAWNY WRÓG...
  • ...NIE LĘKAM SIĘ CIEBIE...
  • ...POZWÓL MI SIĘ UWOLNIĆ...
  • ...NIE BĘDĘ ZAPOMNIANA...
  • ...ŚWIT NASTANIE...
  • ...ŚWIATŁO NIE MOŻE BYĆ POCHŁONIĘTE...

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Radiance

Osiągnięcia Edytuj

Dream No More Kres Snu
Pokonaj Światłość i wchłoń światło

Ciekawostki Edytuj

Radiance Statue

Posąg Światłości na szczycie Korony Hallownest

  • Na szczycie Korony Hallownest pojawia się podniszczona rzeźba Światłości. Po uderzeniu jej Ostrzem Snów pojawią się słowa "...Pamiętaj... Światło...".
  • Światłość posiada w rzeczywistości 3000 punktów zdrowia, ale właściwa część walki dobiega końca gdy zostanie sprowadzona do 1300 punktów.
  • Światłość, Absolutna Światłość i Król Koszmarów Grimm to jedni z trzech bossów w grze Hollow Knight, którzy posiadają własną kartę tytułową.
  • Światłość jest jednym z dwóch bossów w grze Hollow Knight, których trzeba wyzwać na pojedynek, podobnie jak Władczynie Modliszek. Jednakże w przypadku Władczyń Modliszek trzeba je wyzwać na pojedynek za każdym razem, podczas gdy Światłość tylko raz - później będzie ona natychmiastowo atakowała gracza gdy wróci na jej arenę.
  • Walka ze Światłością jest jedną z kilku w których graczowi towarzyszy postać niezależna.
  • Utożsamianie postaci ze światłem może być nawiązaniem do tego jak ćmy są przyciągane przez źródła oświetlenia.
Przeciwnicy z Hallownest
Główna gra SzperaczVengeflyKról VengeflyGruzzerMatka GruzzerówTiktikŁowczy AspidMatka AspidówPisklę AspidaGoamWędrująca SkorupaRogata SkorupaSkacząca SkorupaNatrętna SkorupaSkorupa WojownikaSkorupa StrażnikaGrobowa SkorupaFałszywy Rycerz (Upadły Czempion) • LarwaMajsterobakŻyciodajne NasionoBaldurStarszy Baldur

Mchowy PełzakMcholotMchowiecWybuchowy MchowiecPożeracz GłupcówMoskitOblekGulkaMaskolotMchowy SzarżownikMasywny Mchowy SzarżownikMchowy RycerzMchowy WłóczęgaDurandooDurandaAluba

Naładowane ŚwietlikiUomaOomaUumuu

KwietnikRozpyłekRozpylaczSporgZagrzybiona SkorupaGrzybiątkoGrzybowy WojownikGrzybowy OgrModliszkowe MłodeModliszkowy WojownikWładczynie Modliszek

Skorupa WartownikaCiężki WartownikSkrzydlaty WartownikLancowy WartownikBłędnikGłupikZaklinacz DuszWojownik DuszWładca Dusz (Tyran Dusz) • Elegancka SkorupaTchórzliwa SkorupaŻarłoczna SkorupaCudowna SkorupaSkorupa Wielkiego WartownikaRycerz ObserwatoraKolekcjoner

BrzusznikPilflipHwurmpBlugsakGnojowy ObrońcaSkrzydlata PrzywraPrzywraMatka PrzywrLarwa Przywr

KolczakKrysztalnikKryształowy ŁowcaKryształowy SzperaczSkorupa GórnikaSkrystalizowana Skorupa Kryształowy Strażnik (Rozjuszony Strażnik)

Wściekły VengeflyWybuchowy GruzzerAgresywna SkorupaPlująca Skorupa

DrążycielWykluwacz DrążycieliStonogaTrupi PełzakGłębiątkoGłębiłowcaMały TkaczPrześladowczy DewotNosk

Cienisty PełzakMały MawlekMawlurkZłowieszczy MawlekŚwietliste NasionoZainfekowany BalonRozbity Vessel (Zaginiony Krewniak)

BuczekPierwotny AspidSkoczekWielki SkoczekImitator PędrakaUlątkoUlowy ŻołnierzUlowy ObrońcaUlowa Skorupa

Kolczasta SkorupaLudelModliszka PetraModliszkowy ZdrajcaWładca Zdrajców

Ostry BaldurOpancerzony MoskitWojowniczy OblekObloblekiOsłonięty GłupiecTęgi GłupiecSkrzydlaty GłupiecCiężki GłupiecZabójczy LudelZaklinacz WoltówZote WszechmocnyPogromczyni Bogów

XeroGorbStarszy HuMarmuBezokaGalienMarkoth

Skrzydlaty ModelKrólewski SługaKrólewski ModelRodzeństwoMacki Pustki

Hornet ObrończyniHornet WartowniczkaThe Hollow KnightŚwiatłośćCień

HiddenDreams Ikona Hidden Dreams
Szary Książę ZoteSkrzydlate ZotelątkoSkaczące ZotelątkoWybuchowe ZotelątkoBiały Obrońca
GrimmTroupe Ikona The Grimm Troupe
Grimmkin NowicjuszGrimmkin MistrzGrimmkin KoszmarGrimmKról Koszmarów Grimm
Lifeblood Ikona Lifeblood
Ulowy Rycerz
Godmaster Ikona Godmaster
Spasła PrzywraBlada CzychaczkaBracia Oro & MatoMistrz Pędzla SheoWielki Mędrzec Ostrza SlyWaleczne SiostrySkrzydlaty NoskNieskalany VesselAbsolutna Światłość